بررسی جنس شیرآلات بهداشتی در هنگام خرید شیرآلات

جنس شیرآلات بهداشتی
یکی از موارد مهمی که در هنگام خرید شیرآلات، به آن توجه می کنیم، جنس آن است. معمولا همینکه یک شیر بهداشتی نشان استاندارد داشته باشد، موارد دیگر را بررسی نمی کنیم. در این مطلب می خواهیم شما را با جزئیات بیشتری در مورد جنس شیرآلات بهداشتی آشنا کنیم. با ما همراه باشید.
کارتریج-شیر-اهرمی-سیتکو

جنس کارتریج شیرآلات

 کاتریج ها در ایران همگی وارداتی هستند. و اکثرا از چین وارد می شوند. کاتریج ها معمولا درجه یک دو سه دارند. معروفترین کارتریج های موجود در بازار، که شرکت های تولید کننده شیرآلات از آنها استفاده می کنند ، سیتکو و سیتنا هستند. کارتریج سیتکو به نسبت از کارتریج سیتنا با کیفیت تر است. در شیرآلات زینو از کارتریج سیتکو استفاده می شود.
آبکاری-ضعیف-و-آبکاری-با-کیفیت

آبکاری شیرآلات تعیین کننده کیفیت جنس شیرآلات

آبکاری های شیرآلات زینو بالای 13 میکرون است . در واقع اداره استاندارد آبکاری های زیر 10.5 میکرون را تایید نمی کند. شیرآلات بهداشتی باید از جنس آلیاژ برنج تولید شوند که شامل ترکیب مس و روی و مواد دیگر است. 59 درصد مواد تشکیل دهنده شیرآلات زینو مس است. و بقیه آن روی و مواد دیگر است.

شلنگ شیرآلات

شلنگ هایی که در شیرآلات بهداشتی زینو استفاده می شود از جنس پکس است. این شلنگ ها در سینک و روشویی استفاده می شود. پکس مواد خوراکی است و سرطان زا نیست.  برخی از شرکت های تولید کننده شیرآلات شلنگ ها را از جنس پی وی سی می سازند که  سرطان زا است. اداره استاندارد این نوع شلنگ ها را تایید نمی کند. رویه ی شلنگ های تولید شده در شرکت زینو از جنس استیل است. درصورتی در برخی از شیرآلات از شلنگ های با رویه آلومینیومی استفاده می کنند.

ست شیرآلات زینو مدل آروین طلایی

آنالیز مواد داخل شیرآلات

تمام قسمت هایی از شیر بهداشتی که با آب در تماس هستند باید آنالیز شوند . قسمت هایی مثل چپگرد، تنه ، لنگی و تبدیل سینک همه در شیرآلات زینو آنالایز هستند. تا سرطان زا نباشند.
آنالایز به این معنی است که نوع و میزان متریالی که در تولید شیرآلات بهداشتی به کار می روند، باید مطابق با قوانین اداره استاندارد باشند. در یک شیر بهداشتی استاندارد مواد تشکیل دهنده شامل 59 درصد مس ، 41 درصد روی ، آهن، سیلیسیوم ، کربن و سرب می باشد. سرب به کار رفته باید زیر 2 درصد باشد. سرب از مواد سرطان زا می باشد. این آنالیز دقیقا در تولید شیرآلات بهداشتی زینو به کار می رود. برخی از شیرآلات بهداشتی اما  به دلیل سود بیشتر به اندازه 50 درصد مس یا کمتر استفاده می کنند. ویا درصد سرب به کار رفته در شیرآلات تولید شده بیشتر از 2 درصد است.
بیشتر بخوانید: رسوب زدایی شیرآلات
شما مشتریان محترم می توانید با خیال راحت شیرآلات زینو را تهیه بفرمایید. همه محصولات زینو استاندارد است . آبکاری شیرآلات زینو بالای 13 میکرون و مطابق با قوانین اداره استاندارد است. متریال استفاده شده در شیرآلات زینو همگی استانداردهای لازم را دارند. و هر دوماه یکبار تحت نظر اداره استاندارد نمونه برداری و آنالیز می شود. درصورتی که بسیاری از تولیدکننده های شیرآلات،محصولات غیرآنالیز تولید می کنند که به هیچ وجه کیفیت لازم را ندارد. کارتریج و متعلقات داخل شیرآلات زینو همه درجه یک هستند. ضمانت و گارانتی شیرآلات زینو هفت ساله است.

One thought on “بررسی جنس شیرآلات بهداشتی در هنگام خرید شیرآلات

  1. ریحانه علیزاده says:

    سلام
    معرفی خوبی بود. بعضی از این محصولات رو ندیده بودم، ممنون که باعث شدید با این محصولات آشنا بشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *